Tuesday 10 July 2012

kau!

Kau tahu tak bila aku pandang kau, hati aku curi-curi pandang kau jugak? 
Kau tahu tak bila kau ada sebelah aku, aku rasa tenang? Bukan degup kencang mcm love-story kata. 
Kau tahu tak bila kau ada, aku akan rasa aku laa manusia paling selamat atas muka bumi ni? 
Kau tahu tak bila kau bercakap, aku akan jadi manusia yang sangat memberi perhatian?
Kau tahu tak bila kita berselisih faham, aku akan jadi manusia yang paling mudah mengaku kalah?
Kau tahu tak kau adalah manusia pertama yang akan aku ceritakan apa saja berkenaan lelaki?
Kau tahu tak yang aku akan senyum bila tengok kau dah boleh bahagia dengan awek kau?  
Kau tahu tak yang aku sendiri tak tahu apa yang aku rasa, bila dan kenapa rasa ni ada? 
Kau tahu tak yang aku mula suka pandang kau saat kita bertemu dalam kereta api pertama kali?  
Kau tahu tak waktu tu aku sudah mula selesa dengan kau walhal aku bukan orang yang mudah mesra?
Kau tahu tak yang aku akan pastikan kau happy dan bahagia serta selalu mendoakan kau?
Kau tahu tak yang sebenarnya aku akan pastikan rasa ni kekal bertanda begini tanpa sebarang ungkapan?
Kau tahu tak yang aku akan pastikan kau kekal tak tahu sebab aku taknak rosakkan hubungan sedia ada?


Kau tak tahu dan biar kau kekal tak tahu. Dan aku suka begini.

20120710:1850

No comments:

Post a Comment